کاندیداهایی که در حال نوشتن فرم های درخواست کار هستند باید بتوانند خود را بفروشند تا از دیگران متمایز شوند.
در ادامه، راههای مهمی را که متقاضیان میتوانند در قالب خلاقیت ساختاریافته و محدود فرم درخواست کار به این هدف دست یابند، برجسته میکنیم. مطالب این مقاله را مطالعه نمایید و در صورتی که به جستجوی فرم مانند فرم استخدام ساده، فرم استخدام شرکت و فرم استخدام منشی هستید می توانید به سایت مشاوره کسب و کار کاسب یار مراجعه کنید.
1. درباره شرکت تحقیق کنید
استخدام کنندگان در درجه اول به دنبال این هستند که ببینند نامزدها چگونه در نقش مورد نظر قرار می گیرند. بنابراین کاندیداهایی که در مورد این نقش بسیار جدی هستند، باید تکالیف خود را انجام دهند و تا حد امکان درباره شرکت یاد بگیرند. آنها باید به منابع نه تنها از وب سایت خود شرکت، بلکه از منابع خبری خارجی و رسانه های اجتماعی خود نیز نگاه کنند.
در مرحله بعد، نامزد باید بتواند نشان دهد که دانش در فرم درخواست وارث در صورت لزوم پاسخ می دهد.
این امر به استخدامکنندگان نشان میدهد که نامزد فعال است، آنها از ابتکار خود استفاده کردهاند و برای این کار بسیار مشتاق هستند.
2. مهارت ها، تجربه، صلاحیت ها و دستاوردها را به نمایش بگذارید
یکی از نکات مهم در مورد پر کردن فرم درخواست کار، نداشتن محدودیت زمانی است. داوطلبان این فرصت را دارند که بدون استرس و نگرانی در مورد فکر کردن در محل به هر سوال به طور کامل پاسخ دهند.
مهم است که از هر سؤال برای فروش مهارتها، تجربه، صلاحیتها و دستاوردهای مرتبط خود در صورت لزوم استفاده کنید. هر پاسخ باید متناسب با سوال خاص و به خصوص نقش جدید باشد.
یک نقطه شروع عالی این است که فهرستی از تمام مهارت ها، تجربه، صلاحیت ها و دستاوردهای ذکر شده در آگهی استخدام همراه با هر اطلاعات دیگری که استخدام کننده به آن نیاز دارد، تهیه کنید.
سپس کاندیداها باید فهرستی از تمام تجربیات، مهارتها، شایستگیها، ویژگیهای شخصیتی و دستاوردهای مربوط به آگهی شغلی خود تهیه کنند.
با هر پاسخ، به این لیست ها نگاه کنید و ببینید که چگونه می توان آنها را به طور مناسب با پاسخ مرتبط کرد.
هنگام پاسخ دادن به هر سؤال، با سؤالاتی مانند "این موضوع چگونه من را از رقبا متمایز می کند" فکر کنید؟ یا "چرا این من را کاندیدای خوبی می کند؟"
3. مراجع خود را سازماندهی کنید
داوطلبان باید حداقل دو مرجع قابل اعتماد تهیه کنند. اینها باید افرادی باشند که اقتدار داشته باشند و مایل باشند به جای نامزد صحبت کنند. بنابراین، داوطلبان، مطمئن شوید که مرجع خود را راهنمایی کردهاید و از قبل از آنها بپرسید تا آماده باشند و منتظر تماس از طرف استخدامکننده خود باشند.
مزایا و معایب فرم های درخواست
به یاد داشته باشید، در حالی که فرم های درخواست در هنگام استخدام مزایا و معایب زیادی دارند، مطمئن شوید که از آنها برای نقش های شغلی مناسب و تنها در صورتی استفاده می کنید که با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشند.
برای سازمانها، مطمئن شوید که سؤالات مناسبی را مطرح میکنید که دانستن آنها برای نقش مهم است. هنگامی که فرم درخواست خود را مشخص می کنید، فهرستی از ویژگی ها، رفتارها، مهارت ها و صلاحیت هایی تهیه کنید که باید نامزد ایده آل خود را داشته باشد. اگر تعداد زیادی فرم برای بررسی دارید، این کار مرتب سازی را آسان تر می کند.
برای نامزدها، آنچه می گویید و نحوه بیان آن مهم است. در حالی که باید تمام ویژگی های مهم و مرتبط خود را برای نقش فهرست کنید، در این مورد غافل نشوید. در موضوع بمانید و پاسخ های خود را تا جایی که می توانید مختصر نگه دارید. با هر پاسخ از یک مثال واقعی برای حمایت از ادعای خود استفاده کنید.