مشاوره یک گزینه محبوب برای مشاغلی است که می توانند از تخصص کوتاه مدت در یک زمینه خاص استفاده کنند، بدون اینکه مایل به تعهد یک کارمند اضافی باشند. مشاوره روشی مقرون به صرفه برای بهره مندی از تخصص سطح بالا با قیمت رقابتی ارائه می دهد. منعطف و همه کاره، مهم نیست که موضوع چه باشد، یک مشاور اغلب می تواند فردی باشد که راه حل هایی را بیابد!
یک سوال رایج که مشتریان هنگام بررسی ورودی مشاوره استخدام می کنند این است که آیا مشاوره تجاری یا مشاوره مدیریت را انتخاب کنند. اگرچه شباهت ها و همپوشانی هایی بین این دو نقش وجود دارد، اما متفاوت هستند.
مشاوره کسب و کار
اگرچه برخی افراد از اصطلاحات «مشاوره تجاری» و «مشاوره مدیریت» به جای یکدیگر استفاده میکنند، اما معمولاً مشاوره تجاری به فرآیندهای تجاری (که ممکن است شامل تولید، منابع انسانی، امور مالی یا تعمیر و نگهداری ساختمان باشد) مربوط میشود، در حالی که مشاوره مدیریت بر روی افراد و بخش های کمتر قابل اندازه گیری کسب و کار (به عنوان مثال، فرهنگ، چشم انداز، اهداف استراتژیک، ارائه تغییر، برنامه ریزی رو به جلو، مدیریت توسعه و رشد).
برخی از ویژگی های کلیدی مشاوره کسب و کار عبارتند از:
مشاوره کسب و کار اغلب در مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار یا زمانی که یک دوره رشد برنامه ریزی شده است استفاده می شود. یک مشاور کسب و کار می تواند مطمئن شود که فرآیندهای مناسبی وجود دارد که شرکت را قادر می سازد تا به طور مؤثر، قانونی و به شیوه ای سازمان یافته کار کند. هنگامی که رشد در حال وقوع است، یک مشاور تجاری می تواند به سازمان در توسعه ظرفیت مورد نیاز برای ارائه موثر آن کمک کند.
مشاورانی که مشاوره کسب و کار ارائه می دهند اغلب دارای تخصص خاصی در سطح عملیاتی و همچنین دانش فنی قابل توجهی هستند. این به این معنی است که کمکی که آنها ارائه می کنند متناسب با نیازهای هر کسب و کار است.
مشاوران کسب و کار قادرند ارزیابی عینی از سیستمهای فعلی ارائه دهند، سپس راههایی برای بهبود آنها بیابند، اغلب بدون هزینههای بیشتر. اگر به فردی نیاز دارید که مطابقت با سلامت و ایمنی شما را بررسی کند، مطمئن شوید که سیستمهای شما قادر به مدیریت صحیح حفاظت از دادهها هستند یا اینکه بازاریابی شما تا آنجا که ممکن است خوب است، یک مشاور تجاری میتواند آن را محقق کند.
مشاوران کسب و کار نیز ممکن است تمایل داشته باشند که به جای مدیران ارشد، با صاحبان مشاغل کار کنند. آنها دیدگاه گسترده و آگاهانه ای از بازار و متغیرهای خارجی به ارمغان می آورند و آنها را قادر می سازند تا به مالکان در مورد مسیری که ممکن است بیشترین سود را به همراه داشته باشد، راهنمایی کنند.
مشاوردهی در امر مدیریت
مشاوران مدیریت اغلب با تیم مدیریت ارشد کار می کنند و به آنها کمک می کنند تا آینده سازمان را برنامه ریزی کنند و چگونگی حفظ ارزش های اصلی را علیرغم گسترش و تغییر بیابند. اغلب یک عنصر برنامه ریزی استراتژیک مهم در کار مشاوران مدیریت وجود دارد. آنها ممکن است در توسعه استراتژی در سطح شرکت یا به سادگی توسعه یک استراتژی برای ارائه یک پروژه خاص کمک کنند.
برخی از ویژگی های کلیدی مشاوران مدیریت عبارتند از:
آنها اغلب نقش کلیدی در مدیریت ریسک دارند. در حالی که نیاز به کاهش ریسک در سطح عملیاتی وجود دارد، مشاوران مدیریت تمایل دارند روی خطراتی که ممکن است یک کسب و کار در سطح شرکت با آن مواجه شود تمرکز کنند. آنها به مدیران ارشد در شناسایی و مدیریت ریسک کمک میکنند و به تجهیز کسبوکار به انعطافپذیری لازم برای بقا کمک میکنند.
این مشاوران اغلب نقش آموزشی و/یا مربیگری را در طول مدتی که با یک سازمان می گذرانند دارند. این ممکن است شامل کار با مدیران فردی یا کل تیم های محل کار باشد. به ویژه هنگامی که یک سازمان در تلاش است تا فرهنگ یا روش کار جدیدی را تعبیه کند، مشاوران مدیریت اغلب یک برنامه آموزشی مناسب را برای اطمینان از اینکه همه در یک صفحه قرار می گیرند، تسهیل می کنند.
اگرچه این امر مطلق نیست، مشاوران مدیریت تمایل دارند با سازمان های بزرگتر کار کنند. این معمولاً به این دلیل است که هدایت یک شرکت بزرگتر از مدیریت یک تجارت کوچکتر یک کار پیچیده تر و چند وجهی است. سازمانهای بزرگتر نیز ممکن است احساس کنند برای تعبیه سیستمها و فرآیندهای جدید به کمک بیشتری نیاز دارند. اینها ممکن است نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشند، بنابراین اطمینان از مناسب بودن آنها در اولویت است!
اگرچه بین مشاوره کسب و کار و مشاوره مدیریت تفاوت هایی وجود دارد، اما این امکان وجود دارد که یک تجارت به عناصری از هر دو نقش در کار مورد نیاز خود نیاز داشته باشد.
در صورتی که میخواهید بیشتر بدانید که مشاوره کسب وکار چیست؟ میتوانید به سایت kasebyaar.com مراجعه کنید.
- ۰۱/۰۸/۰۵