مشاور کسب و کار شما

۲ مطلب در بهمن ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یک بخش منابع انسانی (HR) کارکنان یک شرکت را مدیریت می کند، از جمله استخدام، خاتمه دادن، آموزش و تکمیل کلیه مدارک مربوط به استخدام. اغلب وظایفی مانند بررسی رزومه ها و برنامه ها، برنامه ریزی و انجام مصاحبه ها، استخدام و استخدام کارکنان، نگهداری پرونده های کارکنان و نظارت بر شیوه های استخدام منصفانه شرکت و ایمنی محل کار را انجام می دهد. آنها همچنین سیاست های مزایای شرکت مانند بیمه سلامت و زندگی، حساب های بازنشستگی، حقوق و دستمزد و زمان تعطیلات را تنظیم می کنند. شما می توانید فرم ها و اسناد منابع انسانی را از سایت مشاوره کسب و کار کاسب یار دریافت کنید.

فرم ها و اسناد منابع انسانی
وظایفی که توسط واحد منابع انسانی انجام می شود عبارتند از:

 استخدام: استخدام کارمند شامل تعیین زمان لازم برای استخدام برای هر بخش، ارسال شرح وظایف، مصاحبه و انتخاب افراد جدید است.
حضور در سازمان: بخش منابع انسانی همچنین برنامه‌های جهت‌گیری برای کارکنان تازه استخدام شده ایجاد می‌کند و فرآیندهایی را برای آنها برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی می‌کند و به جمع‌آوری و تکمیل اسناد استخدامی جدید کمک می‌کند.
کمک به کارکنان: منابع انسانی همچنین ممکن است برنامه های مفیدی را برای کارمندان ایجاد و اجرا کند، از جمله مرخصی شخصی، مراقبت از کودک، مشوق هایی برای عملکرد برجسته و برنامه های انعطاف پذیر.
مزایای کارکنان: این بخش به کارکنان در مورد اخبار و به روز رسانی های مربوط به زندگی، مزایای پزشکی یا بازنشستگی، پاسخ به سوالات و کمک در مورد درخواست ها یا فرم های ادعایی اطلاع می دهد.
میانجیگری: کارکنان منابع انسانی اغلب به عنوان واسطه ای برای برقراری ارتباط بین کارمندان و یکدیگر یا مدیران آنها برای تسهیل بحث ها، شفاف سازی ارتباطات و حل منصفانه تعارض عمل می کنند.
آموزش و توسعه: این بخش اغلب مسئول تنظیم جلسات آموزشی، کلاس ها یا دوره های دوره ای است تا اطمینان حاصل شود که آنها به همه کارکنان در مواردی مانند کمک های اولیه، نرم افزارهای جدید و روش های جدید در این زمینه اطلاع رسانی و آموزش می دهند.
حریم خصوصی داده های کارکنان: اطلاعات بسیار محرمانه مانند قراردادهای کارمندان، شرح وظایف و مسئولیت ها، سوابق رشته، سوابق حضور و غیاب، سوابق عملکرد و اسناد IRS، همگی تحت مراقبت بخش منابع انسانی هستند.
انطباق قانونی: دپارتمان قوانین کار را اجرا می کند، کارمندان را در مورد قوانین محلی و فدرال آگاه می کند و اطمینان می دهد که شرکت از همه قوانین برای محافظت از منافع، تصویر و موفقیت شرکت پیروی می کند.

نحوه ایجاد دپارتمان منابع انسانی

برای یک بخش منابع انسانی مهم است که فرهنگ مورد نظر شرکت را پشتیبانی و منعکس کند. این مراحل را برای ایجاد یک بخش منابع انسانی که با نیازهای شرکت هماهنگ است دنبال کنید:

1. فرهنگ سازی کنید

با مشخص کردن اینکه چرا شرکت وجود دارد، به چه چیزی اعتقاد دارد و برای آینده شرکت چه تصوری دارید، می خواهید فرهنگ و ارزش های شرکت چگونه باشد. ممکن است از خود بپرسید که چرا افراد واجد شرایط ممکن است ترجیح دهند برای شما کار کنند تا با شرکت دیگری.

2. بین شخصیت و شایستگی تعادل برقرار کنید

برای اینکه فرد یا افرادی که استخدام می کنید تیم منابع انسانی شما را تشکیل دهند تا فرهنگ مورد نظر را درک کنند و حتی با آن ترکیب شوند و در عین حال کاملاً حرفه ای باقی بمانند، ضروری است. این ترکیب منحصر به فرد برای استخدام کارمندانی ضروری است که ممکن است به خوبی با فرهنگ تطابق داشته باشند و تجربه و مهارت های لازم را به این موقعیت بیاورند. این ممکن است به شما در دستیابی به فرهنگ محل کار مورد نظر کمک کند.

3. آنچه را که از بخش منابع انسانی انتظار دارید به وضوح مشخص کنید

دپارتمان های منابع انسانی مسئول وظایف اداری و کارهای متمرکز بر مردم هستند. و در حالی که ممکن است یک نفر پیدا شود که بتواند همه این کارها را به خوبی انجام دهد، ممکن است بهتر باشد افراد مختلف را برای تخصص های مختلف استخدام کنید.
 
به عنوان مثال، ممکن است یک تیم با فردی داشته باشید که بر روی رعایت، رویه ها و مدیریت تمرکز دارد و شخص دیگری که بر استخدام، حفظ و آموزش تمرکز دارد. هر فرد در تیم منابع انسانی بدون توجه به وظایف روزانه خود از داشتن مهارت های ارتباطی قوی، احساس عدالت، دیپلماسی و اخلاقیات واضح بهره می برد.

  • علیرضا کتیرایی
  • ۰
  • ۰

به هر حال شغل موقت چیست؟مشاغل موقت مشاغلی هستند که برای مدت کوتاهی در نظر گرفته شده اند و فقط به تعهد کوتاه مدت نیاز دارند. این با کار دائمی مقایسه می شود، که یک کار تمام وقت با تعهد طولانی مدت است. مشاغل موقت برای افرادی که به دنبال شغلی برای مدت کوتاهی هستند سودمندترین هستند. اما مشاغل موقت نیز دارای معایبی هستند، مانند اینکه کارمند احساس نمی کند مزایا یا امنیت شغلی دارد. در پست وبلاگ زیر، در مورد دنیای موقت و اینکه آیا استخدام کارگر موقت ایده خوبی برای کسب و کار شما است، بیشتر خواهید آموخت.همچنین در صورتی که بخواهید نمونه قرارداد کار موقت بدون بیمه pdf را داشته باشید می توانید از سایت مشاوره کسب و کار کاسب یار دریافت کنید

نمونه قرارداد کار موقت بدون بیمه pdf

مزایای کارمندان موقت

می تواند در پول شرکت ها صرفه جویی کند

استخدام کارمندان موقت به طور کلی برای مشاغل مقرون به صرفه تر از استخدام کارمند دائم است. کارمندان موقت فقط برای مدت کوتاهی کار می کنند، به این معنی که این مشاغل نسبت به مشاغل دائمی هزینه کمتری دارند. برای برخی از موقعیت ها، کارمندان موقت ممکن است نرخ ساعتی کمتری نسبت به تمام وقت داشته باشند. اگر یک کارمند موقت به دلایل خانوادگی، پزشکی یا شخصی نیاز به ترک کار داشته باشد، عواقب کمتری برای کسب و کار در دسترس است. مشاغل دائمی نیاز به بیمه درمانی، زمان تعطیلات و غیره دارند. برای استخدام موقت لازم نیست نگران این موضوع باشید. در مورد کارگران موقت، کارفرمایان نیازی به رسیدگی به مطالبات حقوق و دستمزد یا بیکاری ندارند، زیرا آژانس کارکنان موقت با آنها سروکار دارد. کار با یک آژانس پرسنل می تواند به دلیل آسان بودن استخدام کارمندان موقت، باعث صرفه جویی زیادی در شرکت ها شود.

می تواند در زمان کارمند/شرکت صرفه جویی کند

یک موقعیت دائمی با حجم کار زیاد و تعهد زیادی به کار همراه است، بنابراین استخدام یک کارمند موقت برای کمک می‌تواند استرس کمتری را به کارمند دائمی وارد کند. این شرکت قادر است در مدت زمان کوتاهی نسبت به کارمند دائمی، یک کارمند موقت استخدام کند، که به طور قابل توجهی زمان بیشتری می برد و نیاز به آمادگی بیشتری دارد. اگر شرکتی احساس می کند که کارمند موقت برای این موقعیت مناسب نیست، می تواند یک نفر دیگر را در چند هفته یا کمتر استخدام کند. کارگران موقت همچنین می توانند به شرکتی که با کمبود کارمند برخورد می کند کمک کنند.

کار موقت می تواند رزومه های بهتری را فراهم کند

هیچ شرکتی دوست ندارد فضای خالی را در رزومه ببیند. با گرفتن یک موقعیت موقت، تجربه بیشتری به دست می آورید و می توانید کار سخت تری را در آینده انجام دهید. شرکت‌ها دوست دارند ببینند فردی که به استخدام آن‌ها فکر می‌کنند تجربه دارد و در آینده به دنبال شغل دائمینت است. زمانی که نامزدی که برای کار درخواست می کند، دوره های بیکاری را در رزومه خود داشته باشد، شرکت ها شک و تردید بیشتری دارند. هنگامی که سابقه کاری ثابت نشان داده می شود، مدیران استخدام می دانند که شما کاندیدای ارزشمندی هستید و به احتمال زیاد بعداً در یک موقعیت دائمی قرار خواهید گرفت.

کار موقت می تواند منجر به کار نهایی دائمی شود

کارفرمایانی که می خواهند شغلی را برای مدت کوتاهی پر کنند، ممکن است یک شغل موقت پیشنهاد دهند، اما مشاغل موقت ممکن است گاهی اوقات به مجوز تبدیل شوند. این به عنوان موقت برای استخدام نیز شناخته می شود. این یک راه عالی برای کارمندان موقت است که پایشان را باز کنند و به آنها یک شغل تمام وقت پیشنهاد شود، که ممکن است در دراز مدت مزایای بیشتری برای آنها به همراه داشته باشد.

اجازه دهید تا مهارت های جدید یاد بگیرند

با انتخاب یک شغل موقت، کارمندان موقت می توانند مهارت های جدیدی را بیاموزند و قبل از ورود همه چیز را امتحان کنند. آنها می توانند ببینند که آیا شغل به طور بالقوه همان چیزی است که می خواهند، و اگر نه، آنها مهارت هایی را یاد گرفته اند که به طور بالقوه می تواند انجام شود. به رزومه آنها اضافه شده و برای یک شغل جدید مفید خواهد بود. با آشنایی با یک حرفه و بررسی اینکه آیا آن حرفه برای شما مناسب است، می توانید رابطه خود را با سایر کارمندان دائمی یا یک مدیر توسعه دهید. این به شما این امکان را می دهد که بتوانید در آینده برای شغلی معرفی شوید.

معایب کارمندان موقت

مزایای کاهش یافته

کارگران موقت می توانند مزایای کمتری نسبت به یک کارمند دائمی دریافت کنند. آنها ممکن است فرصت های غنی سازی شغلی مانند آموزش در حین کار و مزایایی مانند بیمه درمانی یا مرخصی با حقوق شخصی را از دست بدهند. کارمندان موقت می توانند در برخی مشاغل حقوق کمتر یا آموزش کمتری نسبت به کارکنان دائمی دریافت کنند زیرا به مهارت زیادی نیاز ندارند. کسب‌وکارها ممکن است اهدافی را برای کارمندان موقت تعیین نکنند، بررسی عملکرد ارائه نکنند، یا در مورد چگونگی کسب مهارت‌های جدید به آنها توصیه کنند. کارکنان دائمی تمایل دارند از این مزایا بسیار بیشتری بهره مند شوند، که می تواند باعث شود برخی از کارمندان موقت احساس کنند که از آنها سوء استفاده می شود و مانند آنها بخشی از تیم نیستند.

عدم تعهد

از آنجایی که یک کارگر موقت در مقایسه با کارکنان دائمی کمتر از دانش و مزایا دریافت می کند، نسبت به آن شغل کمتر احساس تعهد می کند و چندان نگران عملکرد خود نیست. همچنین، هنگامی که کارکنان موقت را استخدام می‌کنید، ممکن است کار را زودتر ترک کنند زیرا احساس نمی‌کنند که تعهد زیادی به شرکت دارند. کارگران موقت می توانند احساس کنند که از بسیاری از مکالمات مهم و فرصت های کار با سایر کارکنان کنار گذاشته شده اند، که می تواند رضایت شغلی را کاهش دهد.

فقدان کار تیمی

از آنجایی که کارمندان موقت فقط برای یک دوره زمانی کوتاه حضور دارند، زمان کمتری برای ایجاد مهارت های کار گروهی دارند. کارمندان دائمی ممکن است برای کار با یک کارمند موقت تردید داشته باشند زیرا آنها برای مدت طولانی در آنجا نخواهند بود. در برخی موارد، یک کار موقت که نیاز به همکاری کمتری دارد، می تواند برای یک کارمند موقت بهتر باشد.

می تواند باعث مشکلات حقوقی شود

شرکت‌هایی که از آژانس‌های پرسنل استفاده نمی‌کنند، می‌توانند به اشتباه کارکنان موقت را به‌عنوان پیمانکار مستقل استخدام کنند، که می‌تواند باعث مشکلات قانونی شود. شرکت ها باید مطمئن شوند که تمام مزایایی را که طبق قرارداد کار از نظر قانونی لازم است، به کارکنان موقت می دهند. شیوه‌های استخدام نادرست منجر به شکایت‌های حقوقی می‌شود، که در آن تعداد بیشتری از کارکنان موقت از شرکت‌ها برای رد مزایا، دسترسی به گزینه‌های سهام و سایر غرامت شکایت می‌کنند.

می تواند باعث نگرانی های ایمنی شود

کارگران موقت ممکن است به یک محیط کاری خاص عادت نداشته باشند. این می تواند باعث بروز حوادث بیشتر در حین کار شود. آموزش مناسب برای یک شغل موقت و برای کارگر موقت بسیار مهم است.

نتیجه

به طور کلی، استخدام کارمندان موقت بیشتر از عدم استخدام آنها برای یک شرکت مزیت دارد. در نظر گرفتن استخدام یک کارمند موقت بسیار مهم است زیرا به شرکت ها اجازه می دهد تا انعطاف پذیری را برای کارمندان تمام وقت خود فراهم کنند، در کار خود جلوتر باشند و غیره. همچنین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه آنها می شود. کارگران موقت می توانند برای یادگیری مهارت های جدید سرمایه گذاری کنند و مشاغل موقت می توانند مزایای باورنکردنی داشته باشند و همچنین برای رزومه کاری خوب باشند. اگر قبلاً به استخدام کارمندان موقت فکر نکرده اید، بررسی کنید که آیا می تواند برای شما مناسب باشد یا خیر.

  • علیرضا کتیرایی